Schmidhuber + Partner: Audi AreA1

Schmidhuber + Partner: Audi AreA1

Twórcami projektu punktu wystawienniczego Audi AreA1 są architekci z Schmidhuber + Partner. Jest on częścią ogólnoeuropejskiej kampanii marketingowej nowego Audi A1. Podobnie jak sam model samochodu, mająca miejsce w stolicy Katalonii wystawa zachwyca każdym swoim szczegółem.

Jako lokalizację AreA1 wybrano atrakcyjne tereny nadbrzeży Barcelony. Cały projekt łączy w sobie charakterystyczne dla marki Audi cechy przeniesione na grunt architektury użytkowej, a konkretnie sali wystawienniczej, z niespotykaną możliwością doświadczenia pełnej emocji jazdy testowej.

Odwiedzający  omawiany obiekt mają przyjemność przejść przez szereg poszczególnych stref, z których każda kolejna wyróżnia się coraz większą dramaturgią. Na początku odwiedza się salon wystawowy, gdzie podziwiać można najnowszy model Audi w pełnej krasie a to m.in. dzięki doskonałemu doświetleniu pomieszczenia. Dalej znajdują się tereny wystawy stworzone z myślą o jak najbardziej rzetelnym, precyzyjnym, a przy tym przykuwającym uwagę widzą przedstawieniu szeroko rozumianych informacji o samochodzie. Ostatnim etapem wizyty w AreA1 jest tzw. punkt spotkań, gdzie znajduje się bar i siedzenia, a odwiedzający skorzystać mogą z bezprzewodowego Internetu. Miejsce to stanowi jednocześnie początek tzw. „Driving Experience” – producent samochodu umożliwia tam testową jazdę Audi A1 wraz z instruktorem.

Na  szczególną uwagę zasługuje ostatni z wyżej wymienionych etapów. Emocjonująca testowa jazda uwzględnia bowiem m.in. wyjątkowo ostre zakręty, pełne użycie hamulców oraz poruszanie się po mokrej i śliskiej powierzchni i rampie. Ten swego rodzaju przyspieszony kurs jazdy odbywający się na terenie 3000 m2 daje okazję do przekonania się o wszystkich zaletach nowego Audi.

Inspiracją przy tworzeniu salonu wystawowego była kratka chłodnicy A1, która stanowi charakterystyczny i silnie kojarzony z marką znak rozpoznawczy. Poszczególne sale (o wielkości od 165 do 1000 m2) są elastyczne pod względem konfiguracji i wielkości – tworzą rozmaite kompozycje przestrzenne jak również otwarte i zamknięte perspektywy.

Nie ulega wątpliwości, że hasło marketingowe producenta Audi „Przewaga dzięki technice” dotyczy zarówno nowego samochodu, jak też omawianego projektu. Świadczy o tym wysoka jakość wykorzystanych materiałów oraz wykonania AreA1, użycie specjalnie zaprojektowanego oświetlenia umożliwiającego efektowne prezentowanie samochodów także nocą czy też ekskluzywnych, pokrytych specjalnym gumowym materiałem mebli nadających się do użytku na zewnątrz.

Nazwa inwestycji: Audi AreA1

Adres: Barcelona, Hiszpania

Projekt: Schmidhuber + Partner

Termin realizacji: 2011 rok

Zdjęcia: http://www.contemporist.com